Jako punkt wyjścia przyjęłam obserwację rzeczywistego ruchu, Ruchu zaobserwowanego i zobrazowanego w sposób syntetyczny. Jednocześnie światło jest tu spoiwem pomiędzy tym co realne, a tym co duchowe. Emocjonalna barwa światła, układu zatrzymanego w jednej z nieskończonych możliwości, potencjału obserwowanych form oraz wynikających z nich rytmów. Światło wraz z podziałami wynikającymi z ruchu buduje abstrakcyjną, syntetyczną kompozycję. Obserwacja skłania mnie do ciągłych poszukiwań formalnych. Jest to też alternatywa wobec znanej nam fizycznie rzeczywistości, ale i zarazem wynika i wnika w i z obserwacji natury, tej rzeczywistej rozumianej jako formy i duchowej zarysowanej, naznaczonej emocjonalnie. Kompozycje wynikające z rytmu budującego formy, poszukiwań plastycznego wyrazu dla wyrażenia duchowości ruchu. Ruchu form wynikających z ich własnej dynamiki. Rytm w syntezie. Duchowość skomponowana na bazie rytmu, syntetycznych kompozycyjnych podziałów, poszukiwań i obserwacji, odczuć.